APRILIA AF 1 125 Project 108 Replica DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Zawieszenie przednie:
teleskopowy widelec
Moment obrotowy:
18/10000 Nm/obr/min
Zawieszenie tylne:
regulowany monoshock
Układ zasilania:
gaźnik DellOrto 28 mm
Moc:
29/10500 kW(KM)/obr/min
Opony tylne:
130/70-17
Przekładnia główna:
przekładnia zębata
Średnica x skok tłoka:
54 mm
Opony przednie:
100/80-17
Pojemność zbiornika paliwa:
20.1 L
Napęd końcowy:
łańcuch
Waga:
120 kg
Pojemność silnika:
124 cm3
Rama:
stalowa
Stopień sprężania:
15.1:1
Wysokość siedzenia:
800 mm
Rok rozpoczęcia produkcji:
1987
Rok zakończenia produkcji:
1988
PLUSY I MINUSY
- Wysoka prędkość maksymalna jak na klasę 125 cm3.
- Dosyć niski stopień sprężania jak na konstrukcje sportowe.
- Stosunkowo wytrzymałe zawieszenie z możliwością regulacji monoshock.
- Ograniczona liczba egzemplarzy z powodu krótko trwającej produkcji.
- Zastosowanie standardowego układu zasilania z gaźnikiem, co nie daje najpłynniejszej pracy silnika.
CECHY
- Klasyczny wygląd inspirowany wyścigowymi motocyklami z lat 80-tych.
- Stalowa rama zapewniająca stabilność i wytrzymałość.
- Regulowane tylne zawieszenie umożliwiające dostosowanie do różnych stylów jazdy.
- Aerodynamiczna konstrukcja wspomagająca osiąganie wysokich prędkości.
- Kompaktowe wymiary ułatwiające manewrowanie i jazdę w miejskich warunkach.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Aprilia AF 1 125 Project 108 Replica, pomimo swojego stosunkowo niewielkiego silnika o pojemności 124 cm3, była znana z imponującej prędkości maksymalnej, którą mogła osiągnąć. Dzięki optymalizacji aerodynamicznej i wyważonej konstrukcji, motocykl ten mógł osiągnąć nawet 160 km/h. Prędkość ta była imponująca dla motocykla klasy 125, zwłaszcza w latach 80-tych, kiedy osiągi tego typu pojazdów były znacznie bardziej ograniczone niż współcześnie. Aprilię AF 1 cechowało połączenie niskiej wagi z wydajnym silnikiem, co przekładało się na znakomite przyspieszenie i możliwość osiągania wysokich prędkości na prostych odcinkach, co było szczególnie doceniane przez młodych entuzjastów jazdy.