APRILIA AF 1 FUTURA DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Zawieszenie tylne: regulowany monoshock
Moment obrotowy: 19 Nm przy 10000 RPM
Przód: 110/80-17
Stopień sprężania: 13.6:1
Rama: stalowa
Moc: 30 KM przy 8800 RPM
System paliwowy: gaźnik 34mm DellOrto
Waga: 120 kg
Pojemność: 124 cm3
Zawieszenie przednie: odwrócone widelce
Napęd końcowy: łańcuch
Tył: 130/70-17
Średnica i skok tłoka: 53 mm
Napęd pierwotny: przekładnia
Rok rozpoczęcia produkcji: 1989
Rok zakończenia produkcji: 1991

PLUSY I MINUSY

  • Zalety to doskonała manewrowość i lekkość, pozwalająca na dynamiczną jazdę po mieście.
  • Innowacyjne rozwiązania techniczne, jak wysokowydajny gaźnik DellOrto.
  • Urok retro i klasyczny design przyciąga miłośników stylu lat 80-tych.
  • Wysoka prędkość maksymalna jak na tak małą pojemność silnika.
  • Wady obejmują problemy z dostępnością części zamiennych z powodu zakończenia produkcji w latach 90-tych.
  • Niektórzy użytkownicy zgłaszają problemy z zasilaniem i sprzęgłem.

CECHY

  • Dwusuwowy silnik o pojemności 124 cm3 z wysoką mocą jak na tę klasę.
  • Zastosowanie lekkiej, stalowej ramy, która zwiększa zwinność pojazdu.
  • Gaźnik 34mm DellOrto zapewniający efektywne zasilanie silnika.
  • Bardzo dobry stosunek mocy do wagi, co jest idealne dla początkujących motocyklistów.
  • Regulowany monoshock w zawieszeniu tylnym dla lepszego komfortu jazdy.
  • Solidna konstrukcja z odwróconym widelcem dla większej stabilności w zakrętach.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Aprilia AF 1 Futura, mimo swojej niewielkiej pojemności 124 cm3 i stosunkowo lekkiej konstrukcji, oferuje zadowalającą prędkość maksymalną. Wiele modeli z tego segmentu starają się dostarczyć osiągów na miarę bardziej pojemnych motocykli. Producent zastosował w Futurach zaawansowane rozwiązania techniczne, które pozwalają jej osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 160 km/h. To sprawia, że motocykliści szukający przygód na drogach mogą cieszyć się dynamiczną jazdą i odpowiednim przyspieszeniem. Rozwiązania techniczne takie jak wysokowydajny system paliwowy gaźników DellOrto oraz dokładnie zoptymalizowane parametry silnika pozwalają utrzymywać wysoką prędkość bez utraty stabilności. Jest to szczególnie imponujące biorąc pod uwagę jego dwusuwowy charakter i zastosowanie lekkiego, stalowego podwozia. Takie połączenie zapewnia odpowiedni stosunek mocy do wagi, co jest kluczowe dla osiągnięcia doskonałych parametrów jazdy na tego rodzaju maszynie.