APRILIA ETX 125 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Układ napędowy:
koła zębate
Ramka:
stalowa
Wysokość siedzenia:
914 mm
System paliwowy:
gaźnik DellOrto PHBH 28
Pojemność silnika:
124 cm3
Moc:
18 KM przy 8250 obr./min
Prześwit:
361 mm
Szerokość całkowita:
851 mm
Długość całkowita:
2296 mm
Rozstaw osi:
1476 mm
Masa:
115 kg
Przednie zawieszenie:
widelec teleskopowy
Tylnie zawieszenie:
regulowany monoshock
Pojemność zbiornika paliwa:
11.0 L
Stopień sprężania:
15,5:1
Przednia opona:
90/90 - 21 54R
Tylna opona:
120/80 - 18 62S
Hamulce przednie:
pojedyncza tarcza 250mm
Hamulce tylne:
pojedyncza tarcza 220mm
Napęd końcowy:
łańcuch
PLUSY I MINUSY
- Zalety: Lekka konstrukcja umożliwiająca łatwe manewrowanie.
- Wady: Ograniczona prędkość maksymalna w stosunku do współczesnych standardów.
- Zalety: Niezawodność i prostota konstrukcji mechanicznej.
- Wady: Ograniczony komfort dla wysokich użytkowników.
- Zalety: Uniwersalność zastosowania w jeździe po różnym terenie.
CECHY
- Regulowane tylne zawieszenie zapewniające lepsze dopasowanie do warunków jazdy.
- Solidne stalowe wykonanie ramy zwiększające trwałość.
- Gaźnik DellOrto PHBH 28 gwarantujący optymalne osiągi.
- Układ napędowy z kołami zębatymi sprzyjający wytrzymałości mechanicznej.
- Lekkie i zwrotne prowadzenie dzięki niskiej masie całkowitej.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Aprilia ETX 125, produkowana w latach 1984-1985, charakteryzowała się maksymalną prędkością na poziomie około 95 km/h, co było typowe dla motocykli tej klasy w tamtych latach. Osiąganie takiej prędkości było możliwe dzięki dobrze dobranemu układowi napędowemu i lekkiej konstrukcji o masie zaledwie 115 kg. Mimo że nie była to najwyższa prędkość w kategorii motocykli off-roadowych, ETX 125 oferowała wystarczającą dynamikę do codziennej jazdy oraz lekkiej terenowej eksploatacji. Dobre właściwości jezdne i zwrotność były kluczowe dla użytkowników szukających motocykla, który radzi sobie zarówno na asfalcie, jak i w terenie.