APRILIA ETX 125 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Układ napędowy: koła zębate
Ramka: stalowa
Wysokość siedzenia: 914 mm
System paliwowy: gaźnik DellOrto PHBH 28
Pojemność silnika: 124 cm3
Moc: 18 KM przy 8250 obr./min
Prześwit: 361 mm
Szerokość całkowita: 851 mm
Długość całkowita: 2296 mm
Rozstaw osi: 1476 mm
Masa: 115 kg
Przednie zawieszenie: widelec teleskopowy
Tylnie zawieszenie: regulowany monoshock
Pojemność zbiornika paliwa: 11.0 L
Stopień sprężania: 15,5:1
Przednia opona: 90/90 - 21 54R
Tylna opona: 120/80 - 18 62S
Hamulce przednie: pojedyncza tarcza 250mm
Hamulce tylne: pojedyncza tarcza 220mm
Napęd końcowy: łańcuch

PLUSY I MINUSY

  • Zalety: Lekka konstrukcja umożliwiająca łatwe manewrowanie.
  • Wady: Ograniczona prędkość maksymalna w stosunku do współczesnych standardów.
  • Zalety: Niezawodność i prostota konstrukcji mechanicznej.
  • Wady: Ograniczony komfort dla wysokich użytkowników.
  • Zalety: Uniwersalność zastosowania w jeździe po różnym terenie.

CECHY

  • Regulowane tylne zawieszenie zapewniające lepsze dopasowanie do warunków jazdy.
  • Solidne stalowe wykonanie ramy zwiększające trwałość.
  • Gaźnik DellOrto PHBH 28 gwarantujący optymalne osiągi.
  • Układ napędowy z kołami zębatymi sprzyjający wytrzymałości mechanicznej.
  • Lekkie i zwrotne prowadzenie dzięki niskiej masie całkowitej.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Aprilia ETX 125, produkowana w latach 1984-1985, charakteryzowała się maksymalną prędkością na poziomie około 95 km/h, co było typowe dla motocykli tej klasy w tamtych latach. Osiąganie takiej prędkości było możliwe dzięki dobrze dobranemu układowi napędowemu i lekkiej konstrukcji o masie zaledwie 115 kg. Mimo że nie była to najwyższa prędkość w kategorii motocykli off-roadowych, ETX 125 oferowała wystarczającą dynamikę do codziennej jazdy oraz lekkiej terenowej eksploatacji. Dobre właściwości jezdne i zwrotność były kluczowe dla użytkowników szukających motocykla, który radzi sobie zarówno na asfalcie, jak i w terenie.