APRILIA Pegaso 125 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Pojemność skokowa:
124 cm3
Moc:
31 KM przy 10000 RPM
Moment obrotowy:
23 Nm przy 8500 RPM
Stopień sprężania:
14.0:1
Średnica x Skok tłoka:
53 mm
Układ zasilania paliwem:
Gaźnik DellOrto 34 mm
Rodzaj ramy:
stalowa
Napęd końcowy:
łańcuch
Przednie zawieszenie:
Odwrócony teleskopowy widelec 41 mm
Tylne zawieszenie:
Regulowany monoshock
Przednia opona:
100/90-18
Tylna opona:
120/80-17
Masa:
118 kg
Pojemność zbiornika paliwa:
14 litrów
Rok rozpoczęcia produkcji:
1991
Rok zakończenia produkcji:
1992
PLUSY I MINUSY
- Mocny silnik osiągający 31 KM, co daje dobre osiągi jak na swoją kategorię.
- Zawieszenie oferujące komfort i dobry odbiór drogi, co przekłada się na płynność jazdy.
- Przystępna pojemność skokowa 124 cm3, idealna dla młodych motocyklistów lub jako pierwszy motocykl.
- Obecność gaźnika DellOrto 34 mm, co może być wyzwaniem w kwestii regulacji i serwisowania.
- Waga 118 kg dodaje lekkości i zwrotności, lecz może być odczuwalna przy silniejszych wiatrach czy wyższych prędkościach.
- Napęd główny przekładnią zębatą oraz napęd końcowy łańcuchem może wymagać regularnej konserwacji.
CECHY
- Motocykl wyprodukowany w latach 1991-1992, co czyni go klasykiem.
- Zastosowanie nowoczesnego jak na tamte czasy układu zasilania gaźnikiem 34 mm.
- Wyposażony w odwrócony teleskopowy widelec 41 mm na przedzie, jest to rozwiązanie pozwalające na lepsze tłumienie nierówności.
- Posiada regulowane tylne zawieszenie typu monoshock, co pozwala na personalizację w zależności od preferencji użytkownika.
- Opony 100/90-18 z przodu oraz 120/80-17 z tyłu, co zapewnia stabilność w różnych warunkach drogowych.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Aprilia Pegaso 124 z roku 1991 charakteryzuje się maksymalną prędkością V-Max wynoszącą około 125 km/h. Jest to wynik, który dla motocykla o tej pojemności silnika można uznać za satysfakcjonujący, zwłaszcza biorąc pod uwagę konstrukcję silnika oraz zastosowane rozwiązania technologiczne, takie jak gaźnik DellOrto oraz wysokim stopniem sprężania 14.0:1. Prędkość maksymalna zapewnia wystarczającą wydajność zarówno do jazdy miejskiej, jak i podmiejskiej.