APRILIA Pegaso 125 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Pojemność skokowa: 124 cm3
Moc: 31 KM przy 10000 RPM
Moment obrotowy: 23 Nm przy 8500 RPM
Stopień sprężania: 14.0:1
Średnica x Skok tłoka: 53 mm
Układ zasilania paliwem: Gaźnik DellOrto 34 mm
Rodzaj ramy: stalowa
Napęd końcowy: łańcuch
Przednie zawieszenie: Odwrócony teleskopowy widelec 41 mm
Tylne zawieszenie: Regulowany monoshock
Przednia opona: 100/90-18
Tylna opona: 120/80-17
Masa: 118 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 14 litrów
Rok rozpoczęcia produkcji: 1991
Rok zakończenia produkcji: 1992

PLUSY I MINUSY

  • Mocny silnik osiągający 31 KM, co daje dobre osiągi jak na swoją kategorię.
  • Zawieszenie oferujące komfort i dobry odbiór drogi, co przekłada się na płynność jazdy.
  • Przystępna pojemność skokowa 124 cm3, idealna dla młodych motocyklistów lub jako pierwszy motocykl.
  • Obecność gaźnika DellOrto 34 mm, co może być wyzwaniem w kwestii regulacji i serwisowania.
  • Waga 118 kg dodaje lekkości i zwrotności, lecz może być odczuwalna przy silniejszych wiatrach czy wyższych prędkościach.
  • Napęd główny przekładnią zębatą oraz napęd końcowy łańcuchem może wymagać regularnej konserwacji.

CECHY

  • Motocykl wyprodukowany w latach 1991-1992, co czyni go klasykiem.
  • Zastosowanie nowoczesnego jak na tamte czasy układu zasilania gaźnikiem 34 mm.
  • Wyposażony w odwrócony teleskopowy widelec 41 mm na przedzie, jest to rozwiązanie pozwalające na lepsze tłumienie nierówności.
  • Posiada regulowane tylne zawieszenie typu monoshock, co pozwala na personalizację w zależności od preferencji użytkownika.
  • Opony 100/90-18 z przodu oraz 120/80-17 z tyłu, co zapewnia stabilność w różnych warunkach drogowych.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Aprilia Pegaso 124 z roku 1991 charakteryzuje się maksymalną prędkością V-Max wynoszącą około 125 km/h. Jest to wynik, który dla motocykla o tej pojemności silnika można uznać za satysfakcjonujący, zwłaszcza biorąc pod uwagę konstrukcję silnika oraz zastosowane rozwiązania technologiczne, takie jak gaźnik DellOrto oraz wysokim stopniem sprężania 14.0:1. Prędkość maksymalna zapewnia wystarczającą wydajność zarówno do jazdy miejskiej, jak i podmiejskiej.