APRILIA RC 125 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Pojemność skokowa:
124 cm3
Hamulec tylny:
bęben
Przód:
21
System paliwowy:
gaźnik
Moc silnika:
23 KW
Rama:
stal
Napęd pierwotny:
zębatki
Tył:
18
Hamulec przedni:
bęben
Zawieszenie tylne:
podwójne amortyzatory
Waga:
88 kg
Zawieszenie przednie:
widelec teleskopowy
Napęd końcowy:
łańcuch
Rok rozpoczęcia produkcji:
1982
Rok zakończenia produkcji:
1983
PLUSY I MINUSY
- Stosunkowo niska waga, która ułatwia manewrowanie.
- Prosta konstrukcja z podstawowymi technologiami, co ułatwia konserwację.
- Ograniczona prędkość maksymalna, która może nie być wystarczająca dla bardziej zaawansowanych użytkowników.
- Bębnowe hamulce, które mogą być mniej skuteczne niż nowoczesne tarczowe systemy hamowania.
CECHY
- Klasyczna konstrukcja ramy ze stali.
- Podwójne amortyzatory z tyłu zapewniające komfort jazdy.
- Gaźnikowy system paliwowy wymagający regularnej konserwacji.
- Bębnowe hamulce zarówno na przednie, jak i tylne koła.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Prędkość maksymalna znana jako V-Max w motocyklach jest jednym z kluczowych parametrów, które fascynują fanów dwóch kółek. W przypadku starego modelu Aprilia RC 125, prędkość ta wynosiła około 110-120 km/h, co jest typowe dla motocykli o pojemności skokowej 124 cm3 i mocy 23 KW. Taka prędkość umożliwiała swobodne poruszanie się po drogach miejskich oraz zapewniała wystarczającą dynamikę w trasach poza miastem. Dzięki stosunkowo niskiej wadze 88 kg, motocykl wykazywał się dobrą zwinnością i przyspieszeniem, co dodatkowo wpływało na odczucia z jazdy.