APRILIA RC 125 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Pojemność skokowa: 124 cm3
Hamulec tylny: bęben
Przód: 21
System paliwowy: gaźnik
Moc silnika: 23 KW
Rama: stal
Napęd pierwotny: zębatki
Tył: 18
Hamulec przedni: bęben
Zawieszenie tylne: podwójne amortyzatory
Waga: 88 kg
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy
Napęd końcowy: łańcuch
Rok rozpoczęcia produkcji: 1982
Rok zakończenia produkcji: 1983

PLUSY I MINUSY

  • Stosunkowo niska waga, która ułatwia manewrowanie.
  • Prosta konstrukcja z podstawowymi technologiami, co ułatwia konserwację.
  • Ograniczona prędkość maksymalna, która może nie być wystarczająca dla bardziej zaawansowanych użytkowników.
  • Bębnowe hamulce, które mogą być mniej skuteczne niż nowoczesne tarczowe systemy hamowania.

CECHY

  • Klasyczna konstrukcja ramy ze stali.
  • Podwójne amortyzatory z tyłu zapewniające komfort jazdy.
  • Gaźnikowy system paliwowy wymagający regularnej konserwacji.
  • Bębnowe hamulce zarówno na przednie, jak i tylne koła.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Prędkość maksymalna znana jako V-Max w motocyklach jest jednym z kluczowych parametrów, które fascynują fanów dwóch kółek. W przypadku starego modelu Aprilia RC 125, prędkość ta wynosiła około 110-120 km/h, co jest typowe dla motocykli o pojemności skokowej 124 cm3 i mocy 23 KW. Taka prędkość umożliwiała swobodne poruszanie się po drogach miejskich oraz zapewniała wystarczającą dynamikę w trasach poza miastem. Dzięki stosunkowo niskiej wadze 88 kg, motocykl wykazywał się dobrą zwinnością i przyspieszeniem, co dodatkowo wpływało na odczucia z jazdy.