APRILIA RC 50 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Tylne zawieszenie:
Podwójne, regulowane amortyzatory
Długość całkowita:
1989 mm
Wysokość siedzenia:
879 mm
Tylny hamulec:
Bęben 125mm
Pojemność:
49 cm3
Przeniesienie napędu pierwotnego:
Zębatki
Tylna opona:
3.50 - 18
Średnica cylindra x skok tłoka:
38 mm
Przednie zawieszenie:
Widelec 32mm typu upside-down
Szerokość całkowita:
851 mm
Napęd końcowy:
Łańcuch
Pojemność zbiornika paliwa:
7.6 L
Przednia opona:
2.50 - 21
Przedni hamulec:
Bęben 125mm
Rozstaw osi:
1321 mm
System zasilania:
Gaźnik DellOrto SHA 14-12
Rama:
Stalowa
Stopień sprężania:
13.5:1
Prześwit:
340 mm
Waga:
75 kg
Rok rozpoczęcia produkcji:
1980
Rok zakończenia produkcji:
1981
PLUSY I MINUSY
- Zaleta: Lekka konstrukcja, która umożliwia łatwe manewrowanie.
- Zaleta: Niskie zużycie paliwa, co czyni go ekonomicznym wyborem.
- Wada: Ograniczona prędkość maksymalna, co może być problemem na dłuższych trasach.
- Wada: Brak zaawansowanych technologii wspomagających jazdę.
CECHY
- Zwinność i łatwość prowadzenia dzięki kompaktowej budowie.
- Prosta konstrukcja silnika, która jest łatwa w serwisowaniu.
- Wyjątkowo lekka masa własna, co wpływa na oszczędność paliwa.
- Tradycyjne zawieszenie, które zapewnia komfort jazdy w różnych warunkach.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Prędkość maksymalna, czyli V-Max, to jedna z najbardziej emocjonujących cech motocykli. W przypadku Aprilii RC 50, która jest motocyklem o pojemności zaledwie 49 cm3, osiągnięcie wysokiej prędkości maksymalnej nie jest głównym celem konstruktorów. Zamiast tego, model ten skupia się na dostarczeniu zwinności i lekkości, które są bardziej istotne w warunkach miejskich i podczas nauki jazdy. Wielu użytkowników docenia ten model właśnie za jego zdolność do płynnego poruszania się w ruchu miejskim, co jest szczególnie ważne w zatłoczonych metropoliach.