APRILIA RC 50 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Tylne zawieszenie: Podwójne, regulowane amortyzatory
Długość całkowita: 1989 mm
Wysokość siedzenia: 879 mm
Tylny hamulec: Bęben 125mm
Pojemność: 49 cm3
Przeniesienie napędu pierwotnego: Zębatki
Tylna opona: 3.50 - 18
Średnica cylindra x skok tłoka: 38 mm
Przednie zawieszenie: Widelec 32mm typu upside-down
Szerokość całkowita: 851 mm
Napęd końcowy: Łańcuch
Pojemność zbiornika paliwa: 7.6 L
Przednia opona: 2.50 - 21
Przedni hamulec: Bęben 125mm
Rozstaw osi: 1321 mm
System zasilania: Gaźnik DellOrto SHA 14-12
Rama: Stalowa
Stopień sprężania: 13.5:1
Prześwit: 340 mm
Waga: 75 kg
Rok rozpoczęcia produkcji: 1980
Rok zakończenia produkcji: 1981

PLUSY I MINUSY

  • Zaleta: Lekka konstrukcja, która umożliwia łatwe manewrowanie.
  • Zaleta: Niskie zużycie paliwa, co czyni go ekonomicznym wyborem.
  • Wada: Ograniczona prędkość maksymalna, co może być problemem na dłuższych trasach.
  • Wada: Brak zaawansowanych technologii wspomagających jazdę.

CECHY

  • Zwinność i łatwość prowadzenia dzięki kompaktowej budowie.
  • Prosta konstrukcja silnika, która jest łatwa w serwisowaniu.
  • Wyjątkowo lekka masa własna, co wpływa na oszczędność paliwa.
  • Tradycyjne zawieszenie, które zapewnia komfort jazdy w różnych warunkach.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Prędkość maksymalna, czyli V-Max, to jedna z najbardziej emocjonujących cech motocykli. W przypadku Aprilii RC 50, która jest motocyklem o pojemności zaledwie 49 cm3, osiągnięcie wysokiej prędkości maksymalnej nie jest głównym celem konstruktorów. Zamiast tego, model ten skupia się na dostarczeniu zwinności i lekkości, które są bardziej istotne w warunkach miejskich i podczas nauki jazdy. Wielu użytkowników docenia ten model właśnie za jego zdolność do płynnego poruszania się w ruchu miejskim, co jest szczególnie ważne w zatłoczonych metropoliach.