APRILIA RSV 4 R DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Stosunek sprężania: 13.0:1
Rama: Aluminiowa rama dwuczęściowa z elementami odlewanymi i tłoczonymi
Prześwit: 130 mm
Hamulce przednie: Podwójne pływające tarcze stalowe o średnicy 320 mm z lekkim stalowym rotorem i aluminiowym kołnierzem z 6 pinami. Zaciski Brembo monobloc radialne z 4 x 34 mm naprzeciwległymi tłoczkami. Klocki spiekane. Pompa radialna i przewód hamulcowy z oplotem metalowym
Wysokość siedzenia: 846 mm
Rozstaw osi: 1420 mm
Pojemność skokowa: 999,6 cm3
Hamulce tylne: Tarcza o średnicy 220 mm; zacisk Brembo z dwoma tłoczkami o średnicy 32 mm. Klocki spiekane. Pompa z wbudowanym zbiornikiem i przewodem z oplotem metalowym
Waga: 184 kg
Średnica cylindra x skok tłoka: 79 mm
Tył: 190/55 ZR 17 (alternatywnie: 190/50 ZR 17)
Napęd główny: Przekładnia zębata
Moc silnika: 180/12500 KM/obr.
Układ paliwowy: 4 przepustnice Weber-Marelli o średnicy 48 mm z 8 wtryskiwaczami
Skrzynia biegów: 6-biegowa typu kasetowego
Przód: 120/70 ZR 17
Pojemność zbiornika paliwa: 17,0 l
Długość całkowita: 2040 mm
Moment obrotowy: 115/10000 Nm/obr.
Zawieszenie przednie: Widelec Showa typu upside-down o średnicy 43 mm
Szerokość całkowita: 734 mm
Napęd końcowy: Łańcuch
Rok rozpoczęcia produkcji: 2008
Rok zakończenia produkcji: 2009

PLUSY I MINUSY

  • Wysoka moc i osiągi zapewniające znakomitą dynamikę jazdy.
  • Doskonałe hamulce Brembo gwarantujące bezpieczeństwo przy dużych prędkościach.
  • Solidna konstrukcja ramy aluminiowej zapewniająca stabilność i wytrzymałość.
  • Zastosowanie zaawansowanej elektroniki do optymalizacji jazdy.
  • Niezbyt komfortowy na dłuższe trasy ze względu na sportowe przeznaczenie.
  • Relatywnie wysokie koszty utrzymania i konserwacji.

CECHY

  • Aluminiowa rama dwuczęściowa z elementami odlewanymi i tłoczonymi dla doskonałej wytrzymałości i lekkości.
  • Zaawansowany układ paliwowy z 4 przepustnicami Weber-Marelli i 8 wtryskiwaczami dla optymalnej wydajności.
  • 6-biegowa skrzynia kasetowa umożliwiająca szybkie i płynne zmiany biegów.
  • Zastosowanie osprzętu Brembo, co jest standardem dla motocykli z wyższej półki.
  • Unikalne rozwiązania aerodynamiczne wspomagające osiąganie większych prędkości.
  • Stylowy, sportowy design przyciągający uwagę.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Aprilia RSV 4 R, dzięki swojej niezwykle wydajnej konstrukcji oraz potężnemu silnikowi o pojemności niemal 1000 cm3, jest w stanie osiągnąć imponujące prędkości maksymalne. Zgodnie z opiniami użytkowników oraz danymi technicznymi podobnych modeli tej marki, można przypuszczać, że ta konkretna maszyna jest w stanie osiągnąć prędkość bliską 300 km/h. Jest to zasługa kombinacji wysokiej mocy (180 KM przy 12500 obr.) oraz niskiej masy motocykla (184 kg), co w połączeniu z doskonałą aerodynamiką pozwala na znakomite osiągi zarówno na torze, jak i na autostradzie. Takie parametry sprawiają, że model RSV 4 R jest uważany za jedną z najszybszych opcji w swojej klasie, co wzbudza zarówno podziw, jak i respekt wśród miłośników motocykli.