APRILIA RSV 4 R DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Stosunek sprężania:
13.0:1
Rama:
Aluminiowa rama dwuczęściowa z elementami odlewanymi i tłoczonymi
Prześwit:
130 mm
Hamulce przednie:
Podwójne pływające tarcze stalowe o średnicy 320 mm z lekkim stalowym rotorem i aluminiowym kołnierzem z 6 pinami. Zaciski Brembo monobloc radialne z 4 x 34 mm naprzeciwległymi tłoczkami. Klocki spiekane. Pompa radialna i przewód hamulcowy z oplotem metalowym
Wysokość siedzenia:
846 mm
Rozstaw osi:
1420 mm
Pojemność skokowa:
999,6 cm3
Hamulce tylne:
Tarcza o średnicy 220 mm; zacisk Brembo z dwoma tłoczkami o średnicy 32 mm. Klocki spiekane. Pompa z wbudowanym zbiornikiem i przewodem z oplotem metalowym
Waga:
184 kg
Średnica cylindra x skok tłoka:
79 mm
Tył:
190/55 ZR 17 (alternatywnie: 190/50 ZR 17)
Napęd główny:
Przekładnia zębata
Moc silnika:
180/12500 KM/obr.
Układ paliwowy:
4 przepustnice Weber-Marelli o średnicy 48 mm z 8 wtryskiwaczami
Skrzynia biegów:
6-biegowa typu kasetowego
Przód:
120/70 ZR 17
Pojemność zbiornika paliwa:
17,0 l
Długość całkowita:
2040 mm
Moment obrotowy:
115/10000 Nm/obr.
Zawieszenie przednie:
Widelec Showa typu upside-down o średnicy 43 mm
Szerokość całkowita:
734 mm
Napęd końcowy:
Łańcuch
Rok rozpoczęcia produkcji:
2008
Rok zakończenia produkcji:
2009
PLUSY I MINUSY
- Wysoka moc i osiągi zapewniające znakomitą dynamikę jazdy.
- Doskonałe hamulce Brembo gwarantujące bezpieczeństwo przy dużych prędkościach.
- Solidna konstrukcja ramy aluminiowej zapewniająca stabilność i wytrzymałość.
- Zastosowanie zaawansowanej elektroniki do optymalizacji jazdy.
- Niezbyt komfortowy na dłuższe trasy ze względu na sportowe przeznaczenie.
- Relatywnie wysokie koszty utrzymania i konserwacji.
CECHY
- Aluminiowa rama dwuczęściowa z elementami odlewanymi i tłoczonymi dla doskonałej wytrzymałości i lekkości.
- Zaawansowany układ paliwowy z 4 przepustnicami Weber-Marelli i 8 wtryskiwaczami dla optymalnej wydajności.
- 6-biegowa skrzynia kasetowa umożliwiająca szybkie i płynne zmiany biegów.
- Zastosowanie osprzętu Brembo, co jest standardem dla motocykli z wyższej półki.
- Unikalne rozwiązania aerodynamiczne wspomagające osiąganie większych prędkości.
- Stylowy, sportowy design przyciągający uwagę.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Aprilia RSV 4 R, dzięki swojej niezwykle wydajnej konstrukcji oraz potężnemu silnikowi o pojemności niemal 1000 cm3, jest w stanie osiągnąć imponujące prędkości maksymalne. Zgodnie z opiniami użytkowników oraz danymi technicznymi podobnych modeli tej marki, można przypuszczać, że ta konkretna maszyna jest w stanie osiągnąć prędkość bliską 300 km/h. Jest to zasługa kombinacji wysokiej mocy (180 KM przy 12500 obr.) oraz niskiej masy motocykla (184 kg), co w połączeniu z doskonałą aerodynamiką pozwala na znakomite osiągi zarówno na torze, jak i na autostradzie. Takie parametry sprawiają, że model RSV 4 R jest uważany za jedną z najszybszych opcji w swojej klasie, co wzbudza zarówno podziw, jak i respekt wśród miłośników motocykli.