APRILIA Tuareg 250 Rally DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Hamulce Przednie: bębnowe
Przednia Opona: 3.00-21
Napęd Końcowy: łańcuch
Tylnie Zawieszenie: monoshock z APS
Moc Silnika (KM/rpm): 42/7750 KW(hp)/RPM
Układ Paliwowy: gaźnik
Przednie Zawieszenie: widelec teleskopowy
Rama: stalowa
Stopień Sprężania: 14.0:1
Przekładnia Pośrednia: zębata
Średnica tłoka x Skok: 76 mm
Tylna Opona: 4.25-18
Waga: 128 kg
Hamulce Tylne: bębnowe
Pojemność Skokowa: 246 cm3
Rok Rozpoczęcia Produkcji: 1984
Rok Zakończenia Produkcji: 1985

PLUSY I MINUSY

  • Zaleta: Wszechstronność w terenie dzięki monoshock z APS oraz widelcu teleskopowemu.
  • Zaleta: Wytrzymałość i niska waga, co czyni go idealnym do jazdy off-road.
  • Zaleta: Prosta konstrukcja układu paliwowego (gaźnik), co ułatwia konserwację.
  • Wada: Osiągi prędkościowe są ograniczone w porównaniu do nowszych modeli terenowych.
  • Wada: Technologia hamulców bębnowych nie dorównuje nowoczesnym rozwiązaniom.

CECHY

  • Monoshock z systemem APS zapewnia zaawansowane możliwości tłumienia nierówności.
  • Gaźnikowy system zasilania, który jest mniej skomplikowany niż nowoczesne układy wtryskowe.
  • Lekka stalowa rama wspierająca zwrotność i manewrowość.
  • Kompaktowy i mocny silnik pozwalający na dynamiczną jazdę.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Aprilisa Tuareg 250 Rally jest motocyklem, którego główną zaletą jest zdolność do pokonywania różnych typów nawierzchni. W zakresie prędkości maksymalnej, model ten nie jest projektowany by ustanawiać rekordy, lecz jego osiągi są wystarczające dla entuzjastów jazdy w terenie. Prędkość V-Max dla Aprilisa Tuareg 250 Rally prawdopodobnie oscylowałaby wokół 130-140 km/h, co pozwala na dynamiczne poruszanie się zarówno w terenie, jak i na drogach utwardzonych. Jednakże, celem tego motocykla jest bardziej przemierzanie trudnodostępnych miejsc z odpowiednim zapleczem mocy i zwrotności, niżeli rozwijanie zawrotnych prędkości.