APRILIA Tuareg 350 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Tylny hamulec:
pojedynczy dysk
Pojemność skokowa:
349 cm3
Masa:
166 kg
Układ zasilania:
gaźnik
Moc:
33/7500 KW(hp)/RPM
Przednia opona:
90/90-21
Pojemność zbiornika paliwa:
29.9 L
Napęd końcowy:
łańcuch
Przedni hamulec:
pojedynczy dysk
Moment obrotowy:
47/6500 Nm/RPM
Tylne zawieszenie:
monoshock
Napęd pierwotny:
przekładnia
Tylnia opona:
130/80-17
Średnica cylindra x skok tłoka:
79 mm
Przednie zawieszenie:
widelec teleskopowy
Stopień sprężania:
9.6:1
Rama:
stal
Rok rozpoczęcia produkcji:
1986
Rok zakończenia produkcji:
1987
PLUSY I MINUSY
- Prosty w obsłudze dzięki klasycznemu gaźnikowi, jednak wymaga regularnej konserwacji.
- Lekka konstrukcja ułatwia manewrowanie, ale jest mniej stabilna przy dużych prędkościach.
- Pojemny zbiornik paliwa pozwala na pokonywanie długich dystansów bez częstych tankowań.
- Ograniczona produkcja do dwóch lat sprawia, że model jest dziś rzadkością, co zwiększa jego wartość kolekcjonerską.
CECHY
- Rama zrobiona ze stali, co zapewnia wytrzymałość.
- Zawieszenie typu monoshock z tyłu daje lepszy komfort jazdy w terenie.
- Przód wyposażony w widelec teleskopowy, który wspomaga amortyzację drgań.
- Do dziś ceniona za klasyczny design łączący elementy terenowe z turystycznymi.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
APRILIA Tuareg 350, pomimo swojej turystycznej natury, oferowała imponującą prędkość maksymalną dla motocykli tego segmentu w latach 80-tych. Z uwagi na konstrukcję i zastosowane rozwiązania techniczne, Tuareg mógł osiągać prędkość w granicach 140 km/h. Było to wynikiem połączenia lekkiej ramy i jednostki napędowej o mocy 33 KM, co pozwalało cieszyć się zarówno komfortem jazdy na dłuższych dystansach, jak i dynamiczną jazdą na mniej wymagających trasach.