APRILIA Tuareg 350 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Tylny hamulec: pojedynczy dysk
Pojemność skokowa: 349 cm3
Masa: 166 kg
Układ zasilania: gaźnik
Moc: 33/7500 KW(hp)/RPM
Przednia opona: 90/90-21
Pojemność zbiornika paliwa: 29.9 L
Napęd końcowy: łańcuch
Przedni hamulec: pojedynczy dysk
Moment obrotowy: 47/6500 Nm/RPM
Tylne zawieszenie: monoshock
Napęd pierwotny: przekładnia
Tylnia opona: 130/80-17
Średnica cylindra x skok tłoka: 79 mm
Przednie zawieszenie: widelec teleskopowy
Stopień sprężania: 9.6:1
Rama: stal
Rok rozpoczęcia produkcji: 1986
Rok zakończenia produkcji: 1987

PLUSY I MINUSY

  • Prosty w obsłudze dzięki klasycznemu gaźnikowi, jednak wymaga regularnej konserwacji.
  • Lekka konstrukcja ułatwia manewrowanie, ale jest mniej stabilna przy dużych prędkościach.
  • Pojemny zbiornik paliwa pozwala na pokonywanie długich dystansów bez częstych tankowań.
  • Ograniczona produkcja do dwóch lat sprawia, że model jest dziś rzadkością, co zwiększa jego wartość kolekcjonerską.

CECHY

  • Rama zrobiona ze stali, co zapewnia wytrzymałość.
  • Zawieszenie typu monoshock z tyłu daje lepszy komfort jazdy w terenie.
  • Przód wyposażony w widelec teleskopowy, który wspomaga amortyzację drgań.
  • Do dziś ceniona za klasyczny design łączący elementy terenowe z turystycznymi.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

APRILIA Tuareg 350, pomimo swojej turystycznej natury, oferowała imponującą prędkość maksymalną dla motocykli tego segmentu w latach 80-tych. Z uwagi na konstrukcję i zastosowane rozwiązania techniczne, Tuareg mógł osiągać prędkość w granicach 140 km/h. Było to wynikiem połączenia lekkiej ramy i jednostki napędowej o mocy 33 KM, co pozwalało cieszyć się zarówno komfortem jazdy na dłuższych dystansach, jak i dynamiczną jazdą na mniej wymagających trasach.