APRILIA Tuono 1000 R Factory DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Układ paliwowy:
Pośredni wtrysk elektroniczny wielopunktowy, przepustnice ośrednicy 57 mm
Moc:
139/9500 KM/RPM
Moment obrotowy:
107/8500 Nm/RPM
Długość całkowita:
2024 mm
Napęd końcowy:
Łańcuch
Szerokość całkowita:
831 mm
Pojemność zbiornika paliwa:
18,2 L
Opona przednia:
120/70 ZR 17
Napęd główny:
Koła zębate
Sprzęgło:
Wielotarczowe w kąpieli olejowej z opatentowanym systemem wspomagania PPC
Średnica i skok:
97 mm
Opona tylna:
180/55 ZR 17 (alternatywy: 190/50 ZR 17 i 190/55)
Pojemność:
997,62 cm3
Waga:
181 kg
Stopień sprężania:
11,8:1
Rama:
Rama skrzynkowa podwójna ze stopu aluminium z pochyłymi belkami
Rozstaw osi:
1410 mm
Wysokość siedzenia:
810 mm
Rok rozpoczęcia produkcji:
2006
Rok zakończenia produkcji:
2007
PLUSY I MINUSY
- Wysoka moc silnika zapewniająca dynamiczną jazdę.
- Doskonała przyczepność dzięki nowoczesnym oponom.
- Sportowa stylistyka, która przyciąga wzrok.
- Ograniczenia komfortu na dłuższych trasach ze względu na sportowe zawieszenie.
- Konieczność regularnego serwisu specjalistycznego ze względu na zaawansowaną konstrukcję.
CECHY
- Sportowy silnik V-Twin o dużej pojemności.
- Zaawansowany układ wtrysku paliwa.
- Hydrauliczne sprzęgło z systemem wspomagania PPC.
- Rama aluminiowa zapewniająca lekkość i wytrzymałość.
- Regulowane zawieszenie dla optymalnego dostosowania do stylu jazdy.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
Aprilia Tuono 1000 R Factory, produkowany w latach 2006-2007, był znany ze swojej imponującej maksymalnej prędkości, która oscylowała wokół 250 km/h. Dzięki potężnemu silnikowi V-Twin o pojemności niemal 1000 cm3 i mocy 139 KM motocyklista mógł cieszyć się dynamiczną jazdą zarówno po autostradach, jak i krętych drogach. Tak wysoka prędkość pozwalała na równoczesne wykorzystanie pełnego potencjału części mechanicznych maszyny, które zostały zaprojektowane z myślą o sportowej charakterystyce. Wyjątkowa aerodynamika i precyzyjne prowadzenie czynią ten model jednym z bardziej pożądanych wśród miłośników szybkości i adrenaliny.