APRILIA Tuono 125 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Pojemność skokowa: 124.2 cm³
Typ silnika: Jednocylindrowy, 4-suwowy
Moc maksymalna: 11 kW (15 KM) przy 10 000 RPM
Moment obrotowy maksymalny: 23 Nm przy nieokreślonym RPM
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Wtórne przeniesienie napędu: Łańcuch
Waga na sucho: 122 kg
Wysokość siodła: 820 mm
Rozstaw osi: 1354 mm
Opona przednia: 100/80 – 17
Opona tylna: 130/70 – 17
Hamulec przedni: Jednotarczowy, średnica 300 mm
Hamulec tylni: Jednotarczowy, średnica 218 mm
Prędkość maksymalna: 120 km/h
Zużycie paliwa (l/100 km): 7 l/100 km
Pojemność zbiornika paliwa: 14.4 L
Rama: Aluminiowa rama obwodowa
Stosunek sprężania: 12.5:1
Średnica x Skok: 58 mm
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe

PLUSY I MINUSY

  • Dobra prędkość maksymalna jak na motocykl klasy 125 cm³.
  • Bardzo dobre prowadzenie i stabilność na drodze.
  • Oszczędność paliwa przy wysokich osiągach.
  • Dobre hamulce, co zwiększa bezpieczeństwo.
  • Lekka konstrukcja ułatwiająca manewrowanie w mieście.
  • Może być nieco ciasny dla wysokich kierowców.
  • Ograniczone osiągi dla bardziej doświadczonych motocyklistów.
  • Zużycie paliwa mogłoby być nieco niższe.

CECHY

  • Sportowy design inspirowany większymi modelami Aprilii.
  • Nowoczesny system wtrysku paliwa (EFI) zapewniający wydajność.
  • Aluminiowa rama obwodowa zwiększająca sztywność konstrukcji.
  • Sześciobiegowa skrzynia biegów dla lepszej dynamiki jazdy.
  • Zaawansowane funkcje hamowania dzięki jednotarczowym hamulcom.
  • Dopracowany system zawieszenia dla komfortowej jazdy.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

APRILIA Tuono 125, mimo swojej stosunkowo niewielkiej pojemności silnika, potrafi osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 120 km/h. Jest to wyjątkowe osiągnięcie dla motocykla tej klasy, które umożliwia nie tylko dynamiczną jazdę miejską, ale i pewne prowadzenie w trasie. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii zarządzania spalaniem, motocykl zachowuje zadowalające osiągi bez kompromisów w kwestii zużycia paliwa. Prędkość maksymalna, choć może wydawać się niezbyt wysoka w porównaniu do większych maszyn, stanowi solidną podstawę do czerpania przyjemności z jazdy, zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych motocyklistów.