BMW K 100 RT DANE TECHNICZNE
← Powrót do listyPLUSY I MINUSY
- Solidna, stalowa rama zapewniająca stabilność na wysokich prędkościach.
- Potężny silnik o płynnej charakterystyce mocy.
- Dobre przyspieszenie dostępne na żądanie.
- System EFI dostarczający równomierną moc oraz oszczędność paliwa.
- Ograniczona możliwość modernizacji w porównaniu z nowszymi modelami.
- Masa motocykla może być trudna do opanowania dla mniej doświadczonych kierowców.
CECHY
- BMW K 100 RT to klasyk, który zachwyca niezawodnością chłodzonego cieczą silnika.
- Motocykl znany jest z praktycznego układu napędowego z wałem, co znacząco zmniejsza konieczność konserwacji.
- Wysokość siedzenia wynosząca 810 mm umożliwia komfortową jazdę na długich trasach.
- Solidne przednie i tylne hamulce zapewniają odpowiednią siłę hamowania, co jest kluczowe w trakcie podróży.
- Monolever, rozpoznawalne zawieszenie tylne, wyróżnia ten model spośród ówczesnych konkurentów.
- Przemyślana konstrukcja sprawia, że motocykl zachowuje doskonałą stabilność nawet przy większych prędkościach.
- Obszerny zbiornik paliwa o pojemności 5.8 litra oferuje niezły zasięg, co jest nieocenione podczas dłuższych podróży.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
BMW K 100 RT, niezależnie od swoich klasycznych linii, imponuje pod kątem osiągów i dane techniczne. Motocykl jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość (v-max) wynoszącą 200 km/h. Takie możliwości zapewnia chłodzony cieczą silnik czterosuwowy o pojemności 987 cm3. Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zajmuje tej maszynie jedynie 4,5 sekundy, co stawia ją w czołówce motocykli turystycznych z lat 80. Moc rzędu 90 KM przy 8000 obrotach na minutę doskonale wspiera układ EFI, który gwarantuje efektywne spalanie i równomierną dostawę mocy. Poruszanie się z dużą prędkością po autostradach jest stabilne dzięki solidnej, stalowej ramie oraz zawieszeniu typu Monolever z tyłu i teleskopowemu widelcowi z przodu. Cała ta techniczna finezja sprawia, że BMW K 100 RT, mimo swojego wieku, nadal potrafi zachwycić sprawnością i dynamiką.