BMW K 100 RT DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: BMW K 100 RT
Rodzaj: chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterocylindrowy rzędowy, DOHC, 2 zawory na cylinder
Pojemność: 987 cm3
Średnica cylinder i skok tłoka: 66.0x71.1 mm
Stopień sprężania: 10.2:1
Moc: 90 KM przy 8000 obr./min
Moment obrotowy: 84 Nm przy 8250 obr./min
Układ paliwowy: EFI
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Sprzęgło: suche, jednotarczowe
Napęd końcowy: wał
Rama: stalowa
Przednie zawieszenie: widelec teleskopowy z hydraulicznym amortyzatorem
Tylne zawieszenie: Monolever
Przedni hamulec: podwójne tarcze 285 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tylny hamulec: pojedyncza tarcza 285 mm, jednotłoczkowy zacisk
Długość całkowita: 2220 mm
Szerokość całkowita: 960 mm
Wysokość siedzenia: 810 mm
Rozstaw osi: 1516 mm
Prześwit: 175 mm
Waga: 253 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 5.8 L
Przednia opona: 100/90-18
Tylna opona: 130/90-17

PLUSY I MINUSY

  • Solidna, stalowa rama zapewniająca stabilność na wysokich prędkościach.
  • Potężny silnik o płynnej charakterystyce mocy.
  • Dobre przyspieszenie dostępne na żądanie.
  • System EFI dostarczający równomierną moc oraz oszczędność paliwa.
  • Ograniczona możliwość modernizacji w porównaniu z nowszymi modelami.
  • Masa motocykla może być trudna do opanowania dla mniej doświadczonych kierowców.

CECHY

  • BMW K 100 RT to klasyk, który zachwyca niezawodnością chłodzonego cieczą silnika.
  • Motocykl znany jest z praktycznego układu napędowego z wałem, co znacząco zmniejsza konieczność konserwacji.
  • Wysokość siedzenia wynosząca 810 mm umożliwia komfortową jazdę na długich trasach.
  • Solidne przednie i tylne hamulce zapewniają odpowiednią siłę hamowania, co jest kluczowe w trakcie podróży.
  • Monolever, rozpoznawalne zawieszenie tylne, wyróżnia ten model spośród ówczesnych konkurentów.
  • Przemyślana konstrukcja sprawia, że motocykl zachowuje doskonałą stabilność nawet przy większych prędkościach.
  • Obszerny zbiornik paliwa o pojemności 5.8 litra oferuje niezły zasięg, co jest nieocenione podczas dłuższych podróży.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW K 100 RT, niezależnie od swoich klasycznych linii, imponuje pod kątem osiągów i dane techniczne. Motocykl jest w stanie osiągnąć maksymalną prędkość (v-max) wynoszącą 200 km/h. Takie możliwości zapewnia chłodzony cieczą silnik czterosuwowy o pojemności 987 cm3. Przyspieszenie z miejsca do 100 km/h zajmuje tej maszynie jedynie 4,5 sekundy, co stawia ją w czołówce motocykli turystycznych z lat 80. Moc rzędu 90 KM przy 8000 obrotach na minutę doskonale wspiera układ EFI, który gwarantuje efektywne spalanie i równomierną dostawę mocy. Poruszanie się z dużą prędkością po autostradach jest stabilne dzięki solidnej, stalowej ramie oraz zawieszeniu typu Monolever z tyłu i teleskopowemu widelcowi z przodu. Cała ta techniczna finezja sprawia, że BMW K 100 RT, mimo swojego wieku, nadal potrafi zachwycić sprawnością i dynamiką.