BMW R 39 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: BMW R 39
Rodzaj: chłodzony powietrzem, czterosuwowy, jednocylindrowy, pionowy cylinder, OHV
Pojemność skokowa: 247 cm³
Średnica x Skok: 67.8 x 67.8 mm
Napęd finalny: wał kardana
Hamulce przednie: bęben 150 mm
Hamulce tylne: zewnętrzny hamulec szczękowy na przekładni (na wałku Kardana)
Zawieszenie tylne: sztywna rama, siedzenie amortyzowane
Długość całkowita: 2032 mm
Szerokość całkowita: 787 mm
Sprzęgło: suche, jednotarczowe
System paliwowy: 1x20 mm BMW Spezial
Moc: 6/4000 KW(hp)/RPM
Stopień sprężania: 6:1
Waga: 110 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 2.64 L
Przednie opony: 27 x 3.5
Tylne opony: 27 x 3.5
Zawieszenie przednie: sprężyna płytowa, 4 lameli
Skrzynia biegów: 3-biegowa, manualna

PLUSY I MINUSY

  • Niewielka masa ułatwiająca manewrowanie
  • Solidna konstrukcja z zastosowaniem wału kardana
  • Styl retro i klasyczna linia nadwozia
  • Ograniczona dostępność części zamiennych
  • Brak nowoczesnych udogodnień technologicznych

CECHY

  • BMW R 39 to motocykl wyposażony w unikalne rozwiązania techniczne, które budzą podziw nawet wśród współczesnych inżynierów. Jego lekka konstrukcja, ważąca jedynie 110 kg, umożliwia łatwe manewrowanie, co jest dużym atutem w miejskim krajobrazie. Jest to maszyna o wyjątkowo niskim zużyciu paliwa, zamykającym się w pojemności zbiornika wynoszącej 2.64 litra, co w zestawieniu z klasycznym wyglądem czyni go prawdziwą ikoną stylu motoryzacyjnego tamtej epoki. Silnik o mocy 6/4000 KW(hp)/RPM zapewnia wystarczającą dynamikę dla codziennej jazdy, a sztywna rama i sprężynowane siedzenie gwarantują komfort podróży na krótkie i średnie dystanse.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW R 39, klasyczna maszyna niemieckiego producenta, charakteryzuje się specyfikacją, która zachwyci niejednego entuzjastę motocyklowych przygód. Dzięki swojej konstrukcji maszyna ta osiąga prędkość maksymalną (v-max) w okolicach 100 km/h, co w latach jej produkcji było wynikiem imponującym. Przyspieszenie jest równie krótkie i dynamiczne, dzięki czemu jazda tym motocyklem to prawdziwe doświadczenie, pozwalające poczuć wszechstronną moc jednocylindrowego silnika. Połączenie lekkiej konstrukcji z wydajnym układem napędowym, jakim jest wał kardana, daje płynność jazdy, którą trudno znaleźć we współczesnych maszynach. Połączenie przemyślanego projektu oraz szerokiej specyfikacji technicznej, jak na przykład 3-biegowa, manualna skrzynia biegów, sprawia, że BMW R 39 jest nie tylko zabytkiem mechanicznym, ale również doskonałym przykładem niemieckiej inżynierii motocyklowej. To maszyna, która przypomina, że prędkość i przyspieszenie można osiągnąć zarówno przez technologię, jak i precyzję wykonania. Odzwierciedlenie niemieckiej dbałości o detale w każdej części jest ewidentne i doceniane przez wielu znawców.