BMW R 47 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: BMW R 47
Typ: Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, bokser twin cylinder, OHV
Pojemność skokowa: 494 cm³
Średnica cylindra i skok tłoka: 68.6 x 68.6 mm
Stopień sprężania: 5.8:1
Moc: 18 kW (24 KM) przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 3-biegowa, manualna
Napęd końcowy: wałek
Sprzęgło: suchy, jednotarczowy
Układ zasilania: 1x22mm gaźnik BMW Spezial
Zawieszenie przednie: sprężyna płytkowa, 5 laminatów
Zawieszenie tylne: hard-tail, amortyzowane siedzenie
Hamulec tylny: zewnętrzny bęben przy przekładni (na wałku kardana)
Hamulec przedni: bęben 150 mm
Masa własna: 130 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 3.69 L
Długość całkowita: 2100 mm
Szerokość całkowita: 787 mm
Rozstaw osi: 1410 mm
Opony przednie: 27 x 3.5
Opony tylne: 27 x 3.5
Rama: stalowa

PLUSY I MINUSY

  • Solidna konstrukcja dodaje wytrzymałości.
  • Trójbiegowa manualna skrzynia biegów sprzyja płynności jazdy.
  • Obecność wałka napędowego redukuje straty mocy.
  • Niski stopień sprężania ogranicza osiągi w niektórych warunkach.
  • Ograniczona pojemność zbiornika paliwa dla dłuższych podróży.

CECHY

  • BMW R 47 to klasyczny motocykl stworzony przez renomowaną niemiecką markę.
  • Posiada chłodzony powietrzem, czterosuwowy silnik typu bokser.
  • Wyróżnia się stalową ramą zwiększającą stabilność podczas jazdy.
  • Zastosowanie tylnego pogonu z twardym ogonem znacznie poprawia komfort kierowcy.
  • Jego lekka konstrukcja przy masie 130 kg umożliwia łatwiejsze manewrowanie.
  • Opony 27 x 3,5 zapewniają doskonałą przyczepność na różnych nawierzchniach.
  • Przednie zawieszenie typu spring plate z 5 laminatami absorbuje wstrząsy.
  • Motocykl emanuje retro stylem z klasycznymi elementami konstrukcyjnymi.
  • Produkcja tego modelu rozpoczęła się w latach 20. XX wieku.
  • Przeznaczony dla miłośników klasycznych motocykli poszukujących autentycznych doznań z jazdy.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW R 47, charakteryzujący się solidnym wykonaniem i niezawodnością, oferuje świetne osiągi i zadowalającą prędkość maksymalną (V-max), sięgającą 95 km/h. Smukły i zręczny design motocykla pozwala na osiągnięcie tej prędkości dzięki płynnemu przyspieszeniu oraz dobrze zsynchronizowanemu układowi napędowemu i manualnej, 3-biegowej skrzyni biegów. Ważnym aspektem jest nieskomplikowana obsługa maszyny, która mimo swoich rozmiarów umożliwia dynamiczną jazdę. Takie parametry jak przyspieszenie i prędkość są wykonywane z godną podziwu precyzją, co czyni R 47 idealnym wyborem dla entuzjastów klasycznych motocykli szukających zarówno stylu, jak i charakterystycznych osiągów. W kontekście technicznym wspominana skrzynia biegów oraz chłodzony powietrzem silnik bokserowy zapewniają elastyczność oraz moc, pozwalającą cieszyć się pełnym potencjałem maszyny bez względu na warunki drogowe.