BMW R 50 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Typ: Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, bokser dwucylindrowy, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 494 cm³
Średnica x Skok: 68,6 x 68,6 mm
Stopień sprężania: 6,8:1
Moc: 26/5800 KW (hp)/RPM
Układ zasilania: 2x gaźniki Bing
Skrzynia biegów: 4-biegowa, manualna
Sprzęgło: Suche, pojedyncza tarcza
Napęd końcowy: Wał kardana
Rama: Stalowa
Przednie zawieszenie: Widelec teleskopowy
Tylne zawieszenie: Długi wahacz z jednostkami amortyzującymi i amortyzatorami olejowymi
Przedni hamulec: Bęben 200 mm
Tylny hamulec: Bęben 200 mm
Masa: 195 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 4,5 L
Opony przednie: 3,50 -18
Opony tylne: 3,50 -18

PLUSY I MINUSY

  • Prosta konstrukcja mechaniczna, łatwa do naprawy.
  • Solidna rama stalowa zapewnia wytrzymałość.
  • Doskonałe prowadzenie dzięki zawieszeniu teleskopowemu.
  • Estetyczny, klasyczny design przyciągający wzrok.
  • Ograniczona prędkość maksymalna w porównaniu do nowoczesnych modeli.
  • Mała pojemność zbiornika paliwa, ograniczająca zasięg podróży.

CECHY

  • Silnik czterosuwowy z dwoma cylindrami, co zwiększa niezawodność i wydajność.
  • Układ napędowy na wał kardana, eliminujący potrzebę regularnej konserwacji łańcucha.
  • Konstrukcja ramy zapewnia komfortową jazdę przy zachowaniu wysokiej stabilności.
  • Tradycyjne bębnowe hamulce wymagają większej siły, ale są łatwe w konserwacji.
  • Klasyczny widelec teleskopowy na przodzie zapewniający płynne tłumienie wstrząsów.
  • Budowa boksera sprawia, że środek ciężkości jest nisko, co poprawia prowadzenie.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

Motocykl BMW R 50 oferuje wyjątkowe osiągi w swojej klasie, choć jego głównym atutem nie jest maksymalna prędkość, lecz płynność i komfort jazdy. Maksymalna prędkość V-Max tego modelu oscyluje wokół 140 km/h, co sprawia, że jest to pojazd bardziej przystosowany do spokojnych przejażdżek niż szybkiej jazdy po autostradzie. Przyspieszenie jest płynne i równomierne dzięki zastosowaniu czterosuwowego silnika bokser, który zapewnia odpowiedni moment obrotowy w niskim i średnim zakresie prędkości obrotowej. Konstrukcja ramy i zawieszenia gwarantuje stabilność podczas jazdy, a wał kardana, zamiast popularnego łańcucha napędowego, zmniejsza potrzebę konserwacji. Choć nie jest to rakieta na kołach, BMW R 50 stanowi idealny wybór dla tych, którzy preferują stylową jazdę przy umiarkowanej prędkości, ceniąc sobie jakość wykonania i niezawodność inżynierii niemieckiej. Specyfikacja techniczna skutecznie akcentuje zalety tego motocykla w kontekście unikalnego doświadczenia jazdy.