BMW R 52 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: BMW R 52
Typ: Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, pojedynczy pionowy cylinder, SV
Sprzęgło: Suche, pojedyncza tarcza
Hamulec przedni: Bęben 150 mm
Zawieszenie tylne: Sztywna rama, sprężynowane siodło
Waga: 152 kg
Hamulec tylny: Blokowy
Napęd końcowy: Wał napędowy
Zawieszenie przednie: Widelec na sprężynie pływającej
Opony przednie: 26 x 3.5
Opony tylne: 26 x 3.5
Rama: Stalowa
Pojemność silnika: 486 cm3
Średnica cylindra x skok tłoka: 63.5 x 78.7 mm
Stopień sprężania: 5.0:1
Pojemność zbiornika paliwa: 3.2 L
Moc: 12 KM/3400 RPM
Układ zasilania: 1x22 mm gaźnik Spezial 2-zaworowy
Skrzynia biegów: 3-biegowa, manualna

PLUSY I MINUSY

  • Niezawodne sprzęgło suche zapewnia płynne przełączanie biegów
  • Sztywna konstrukcja ramy tylnej zwiększa stabilność podczas jazdy
  • Bębnowe hamulce zapewniają odpowiednią siłę hamowania
  • Ograniczone możliwości modernizacji z powodu archaicznych komponentów
  • Mała pojemność zbiornika paliwa obniża zdolności do odbywania długich podróży
  • Waga motocykla powoduje większe trudności w manewrowaniu w ruchu miejskim

CECHY

  • BMW R 52 posiada stalową ramę, co zapewnia większą wytrzymałość i stabilność podczas jazdy, co jest kluczowe dla motocyklistów ceniących bezpieczeństwo.
  • System zasilania z gaźnikiem Spezial pozwala na wydajną pracę silnika i optymalizację spalania, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa.
  • Unikalne zawieszenie przednie z widelcem na sprężynie pływającej zapewnia skuteczne amortyzowanie nierówności terenu, co podnosi komfort jazdy.
  • Zastosowanie wału napędowego w BMW R 52 minimalizuje potrzebę konserwacji łańcucha, co zwiększa trwałość całego układu napędowego.
  • Wykwalifikowani mechanicy docenią łatwy dostęp do elementów silnika i prostotę jego konstrukcji, ułatwiając konserwację.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW R 52 to klasyczny motocykl, który, pomimo iż nie jest nowoczesnym samochodem, zaskakuje swoją prędkością maksymalną, znaną jako "v-max". Prędkość v-max tego modelu osiąga imponujące 95 km/h, co było godnym podziwu wynikiem w czasach, gdy ten motocykl po raz pierwszy został wprowadzony na rynek. Jego przyspieszenie jest zadziwiające dla maszyny tej klasy, oferując płynną jazdę, której większość motocyklistów oczekiwałaby od bardziej współczesnych modeli. Dzięki 3-stopniowej skrzyni biegów i efektywnemu przeniesieniu mocy kierowcy mogą doświadczyć przypływu adrenaliny, jaki daje jazda na BMW R 52. Świetna aerodynamika i idealna proporcja wagi do mocy sprawiają, że ten motocykl oferuje osiągi, by zadowolić nawet najbardziej wymagających entuzjastów.