BMW R 75 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: BMW R 75
Rodzaj: Czterosuwowy, dwucylindrowy, boxer
Pojemność skokowa: 745 cm³
Stopień sprężania: 5.8:1
Moc: 26/4000 KW(km)/RPM
Sprzęgło: Jednotarczowe, suche
Przednie zawieszenie: Widelec teleskopowy
Tylne zawieszenie: Sztywne, resory płytowe na łodzi, sprężyny rurowe na kole bocznym wózka
Hamulce przednie: Hamulce bębnowe 250 mm
Hamulce tylne: Hamulce bębnowe 250 mm
Długość całkowita: 2398 mm
Szerokość całkowita: 1730 mm
Opony przednie i tylne: 4,5x16

PLUSY I MINUSY

  • Solidna konstrukcja - trwałość i wytrzymałość materiałów.
  • Kompleksowy układ trakcyjny - umożliwia jazdę w trudnym terenie.
  • Stary model, wymagający częstych napraw przy nieodpowiednich warunkach użytkowania.
  • Niedostępność części zamiennych - trudności w konserwacji.

CECHY

  • Czterosuwowy silnik zapewniający wydajną moc i niezawodność.
  • Unikalna konstrukcja dwucylindrowego boxera, zwiększająca stabilność.
  • System zawieszenia pozwalający na komfortową jazdę po nieutwardzonych drogach.
  • Duża pojemność skokowa silnika umożliwiająca większe obciążenie.
  • Zaawansowany system hamulców bębnowych, zapewniający skuteczność zatrzymania w każdych warunkach.
  • Zaprojektowany jako pojazd wojskowy, co zapewnia odpowiednią wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne.
  • Szeroka szerokość opon 4.5x16 dla lepszej przyczepności i stabilności.
  • Zachowana autentyczność i urok klasycznych motocykli z lat 40.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW R 75 to klasyczna niemiecka maszyna wojskowa, która mimo swojej sędziwej historii wciąż budzi zainteresowanie entuzjastów motoryzacji. Jest to model doskonale znany z lat czterdziestych XX wieku, charakteryzujący się nie tylko solidną konstrukcją, ale także niezłymi parametrami technicznymi jak na tamte czasy. Prędkość maksymalna (v-max) tego motocykla wynosiła około 92 km/h. Przeskoki w przyspieszeniu były płynne, co pozwalało na zachowanie stabilności nawet podczas jazdy z pełnym obciążeniem, tj. załadunkiem i pasażerem w wózku bocznym. Fakt, że motocykl ten oferuje taką dokładność jazdy przy przeciętnej prędkości, świadczy o solidnej inżynierii i myśli technicznej. Prędkość ta może nie imponuje współczesnym motocyklistom, jednak w kontekście czasów, w których powstał, R 75 był prawdziwym krokiem milowym w dziedzinie motoryzacji. Te historyczne aspekty czynią go ikoną klasyków.