BMW R 75 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listyPLUSY I MINUSY
- Solidna konstrukcja - trwałość i wytrzymałość materiałów.
- Kompleksowy układ trakcyjny - umożliwia jazdę w trudnym terenie.
- Stary model, wymagający częstych napraw przy nieodpowiednich warunkach użytkowania.
- Niedostępność części zamiennych - trudności w konserwacji.
CECHY
- Czterosuwowy silnik zapewniający wydajną moc i niezawodność.
- Unikalna konstrukcja dwucylindrowego boxera, zwiększająca stabilność.
- System zawieszenia pozwalający na komfortową jazdę po nieutwardzonych drogach.
- Duża pojemność skokowa silnika umożliwiająca większe obciążenie.
- Zaawansowany system hamulców bębnowych, zapewniający skuteczność zatrzymania w każdych warunkach.
- Zaprojektowany jako pojazd wojskowy, co zapewnia odpowiednią wytrzymałość i odporność na uszkodzenia mechaniczne.
- Szeroka szerokość opon 4.5x16 dla lepszej przyczepności i stabilności.
- Zachowana autentyczność i urok klasycznych motocykli z lat 40.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
BMW R 75 to klasyczna niemiecka maszyna wojskowa, która mimo swojej sędziwej historii wciąż budzi zainteresowanie entuzjastów motoryzacji. Jest to model doskonale znany z lat czterdziestych XX wieku, charakteryzujący się nie tylko solidną konstrukcją, ale także niezłymi parametrami technicznymi jak na tamte czasy. Prędkość maksymalna (v-max) tego motocykla wynosiła około 92 km/h. Przeskoki w przyspieszeniu były płynne, co pozwalało na zachowanie stabilności nawet podczas jazdy z pełnym obciążeniem, tj. załadunkiem i pasażerem w wózku bocznym. Fakt, że motocykl ten oferuje taką dokładność jazdy przy przeciętnej prędkości, świadczy o solidnej inżynierii i myśli technicznej. Prędkość ta może nie imponuje współczesnym motocyklistom, jednak w kontekście czasów, w których powstał, R 75 był prawdziwym krokiem milowym w dziedzinie motoryzacji. Te historyczne aspekty czynią go ikoną klasyków.