BMW R 80 R DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Producent: BMW
Model: R 80 R
Rodzaj silnika: Chłodzony powietrzem, czterosuwowy, bokser, dwa cylindry
Liczba zaworów na cylinder: 2
Pojemność skokowa: 797 cm3
Moc: 50/6500 KW(hp)/RPM
Moment obrotowy: 61/3750 Nm/RPM
Średnica x skok tłoka: 83.8x71.1 mm
Stopień sprężania: 9.2:1
System paliwowy: 2x gaźniki Bing
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd końcowy: Wał
Typ ramy: Stalowa
Zawieszenie przednie: Widelec teleskopowy
Zawieszenie tylne: BMW Motorrad Paralever
Hamulec przedni: Pojedynczy tarczowy 285 mm, zacisk 1-tłoczkowy
Hamulec tylny: Bębnowy 200 mm
Opony przód/tył: Przód: 110/80 V18, Tył: 140/80 V17
Pojemność zbiornika paliwa: 6.3 L
Masa własna: 217 kg
Prześwit: 140 mm
Rozstaw osi: 1496 mm
Wysokość siedzenia: 800 mm
Szerokość całkowita: 1001 mm
Długość całkowita: 2210 mm

PLUSY I MINUSY

  • + Solidna konstrukcja ramy stalowej
  • - Ograniczona przestrzeń pod zbiornikiem paliwa
  • + Skuteczny i wytrzymały system napędowy z wałem
  • - Brak nowoczesnych systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • + Stylowy, klasyczny design
  • - Możliwość lokalnych przecieków w starszych modelach

CECHY

  • Chłodzony powietrzem silnik typu bokser zapewnia niezawodność i długowieczność.
  • System paliwowy wykorzystuje dwa gaźniki Bing, co pozwala na precyzyjne dostarczanie paliwa.
  • Rama stalowa gwarantuje trwałość i stabilność podczas jazdy.
  • Wyposażony w nowoczesne zawieszenie BMW Motorrad Paralever, co zwiększa komfort i przyczepność.
  • Hamulec przedni z pojedynczym tarczą o średnicy 285 mm zapewnia skuteczne hamowanie.
  • Klasyczny design odzwierciedla tradycje marki BMW, zachowując estetykę staroświeckiej elegancji.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW R 80 R, dzięki swojej zaawansowanej inżynierii, osiąga prędkość maksymalną (V-MAX) w granicach 175 km/h, co wyróżnia ją w kategorii dane techniczne. Ten klasyczny model, znany z wykorzystania chłodzonego powietrzem silnika typu bokser, zapewnia nie tylko niezawodne osiągi, ale też idealne połączenie mocy i trwałości. Od momentu startu aż po pełną prędkość, przyspieszenie pozostaje płynne, co jest wynikiem precyzyjnie zestrojonego układu napędowego. Przyspieszenie, choć nie ekstremalne, jest więcej niż wystarczające dla entuzjastów, którzy cenią sobie bardziej klasyczne podejście do jazdy. Zastosowanie układu napędowego z wałem oraz pięciostopniowej skrzyni biegów przyczynia się do płynnego przekazywania mocy na tylne koło. W efekcie R 80 R stanowi idealny wybór dla tych, którzy cenią sobie solidność i wydajność, łącząc je z wrażeniami z jazdy przy wyższych prędkościach.