BMW R 90 S DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Przednie zawieszenie: hydrauliczny widelec teleskopowy
Rama: stalowa konstrukcja
Napęd końcowy: wał kardana
Sprzęgło: suchy, jednolamelkowy, sprężyna membranowa
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Układ zasilania: 2x DellOrto PHM 38 gaźniki
Typ silnika: chłodzony powietrzem, czterosuwowy, dwucylindrowy bokser, 2 zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 898 cm³
Średnica x Skok tłoka: 88,9 x 71,1 mm
Stopień sprężania: 9,5:1
Moc: 67 / 7000 kW(KM) / RPM
Moment obrotowy: 76 / 5500 Nm / RPM
Opony przednie: 3.25 - H19
Pojemność zbiornika paliwa: 6,3 L
Waga: 215 kg
Długość całkowita: 2179 mm
Szerokość całkowita: 739 mm
Wysokość siedzenia: 818 mm
Rozstaw osi: 1466 mm
Prześwit: 165 mm
Opony tylne: 4.00 - H18
Hamulec tylny: bęben 200 mm
Hamulec przedni: podwójne tarcze 260 mm, zaciski 1-tłokowe
Tylne zawieszenie: podwójne amortyzatory z regulacją

PLUSY I MINUSY

  • Plus: Doskonała przyczepność dzięki podwójnym tarczom przednim.
  • Plus: Klasyczny design, który przyciąga wzrok.
  • Plus: Niezawodny system napędu wałowego.
  • Minus: Wysoka waga, co może utrudniać manewrowanie w mieście.
  • Minus: Starsza technologia może wymagać częstszych przeglądów.

CECHY

  • Silnik bokser o pojemności 898 cm³ oferuje wyjątkową kulturę pracy oraz charakterystyczne wibracje, które docenią miłośnicy klasycznych motocykli.
  • Układ zasilania oparty na dwóch gaźnikach DellOrto zapewnia odpowiednią dawkę paliwa, co skutkuje płynną jazdą.
  • Pięciobiegowa skrzynia manualna pozwala na elastyczne dostosowanie prędkości do warunków na drodze.
  • Zawieszenie teleskopowe z przodu i podwójne amortyzatory z regulacją z tyłu gwarantują komfort na różnorodnych nawierzchniach.
  • Stalowa rama koduje w sobie klasyczną solidność konstrukcyjną, co jest cenione w motocyklach zawodniczych.
  • Klasyczny design z kultową sylwetką przyciąga wzrok zarówno podczas jazdy, jak i w spoczynku na parkingu.
  • Opony z przodu i z tyłu zapewniają optymalną przyczepność oraz stabilność podczas pokonywania zakrętów.
  • Zastosowanie wałka kardana jako napędu końcowego zwiększa trwałość i redukuje konieczność częstych regulacji.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

BMW R 90 S to klasyczny motocykl, którego maksymalna prędkość, znana jako V-Max, wynosi imponujące 200 km/h. Taka prędkość pozwala na pełne wykorzystanie potencjału maszyny na otwartych drogach, oferując niezapomniane doświadczenia dla miłośników motocykli. Przyspieszenie tego modelu również nie pozostawia wiele do życzenia, ponieważ osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 5 sekund. Te specyfikacje sprawiają, że BMW R 90 S jest nie tylko doskonałą maszyną na torze, ale także świetnie radzi sobie w codziennym użytkowaniu, zapewniając zarówno dynamikę, jak i komfort jazdy. Dzięki zastosowaniu dwóch gaźników DellOrto oraz czterosuwowego silnika bokser, motocykl ten łączy klasyczną estetykę z nowoczesną mechaniką, co czyni go prawdziwą legendą wśród motocykli.