YAMAHA FZ 16 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: YAMAHA FZ 16
Typ: Pojedynczy cylinder, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność: 153 cm³
Przekładnia: 5-biegowa
Układ zasilania: Gaźnik
Moment obrotowy: 14/6000 Nm/RPM
Moc: 10.3/7500 kW (14 HP)/RPM
Stopień sprężania: 9.5:1
Średnica x skok: 58.4 x 58.4 mm
Przednie koło: 100/80-17
Tylne koło: 140/60-R17
Pojemność zbiornika paliwa: 12 L
Waga: 137 kg
Rozstaw osi: 1336 mm
Wysokość siedzenia: 790 mm
Całkowita długość: 1976 mm
Przedni hamulec: Pojedynczy dysk 257 mm
Tylny hamulec: Bęben
Zawieszenie przednie: Teleskopowe widelce
Zawieszenie tylne: Typ Monocross
Napęd końcowy: Łańcuch
Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe

PLUSY I MINUSY

  • Plus: Niska waga i zwrotność
  • Plus: Ekonomiczne zużycie paliwa
  • Minus: Ograniczona pojemność zbiornika na dłuższe trasy
  • Minus: Brak nowoczesnych technologii bezpieczeństwa

CECHY

  • Trwała konstrukcja silnika pozwala na długotrwałą eksploatację bez częstych napraw.
  • Kompaktowe wymiary i niska masa czynią go idealnym do ruchu miejskiego.
  • Zastosowanie gaźnika zamiast wtrysku paliwa, co może być plusem dla tradycjonalistów.
  • Dzięki lekkiej ramie i dobrym proporcjom łatwo się prowadzi nawet przez niedoświadczonych kierowców.
  • Zawieszenie typu Monocross zwiększa komfort jazdy na nierównych drogach, zapewniając lepsze tłumienie wstrząsów.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

YAMAHA FZ 16 to motocykl stworzony z myślą o miłośnikach prędkości, oferujący imponującą prędkość maksymalną dzięki swojej precyzyjnie zaprojektowanej jednostce napędowej. Przyspieszenie pojazdu jest płynne i dynamiczne, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższe trasy. Dzięki danym technicznym, takim jak moc 14 KM przy 7500 RPM oraz moment obrotowy 14 Nm przy 6000 RPM, motocykl ten potrafi osiągnąć wysokie prędkości bez większego wysiłku. V-max modelu FZ 16 pozwala na osiągnięcie prędkości, która zadowoli niejednego entuzjastę motocykli. W połączeniu z niską wagą 137 kg oraz aerodynamiczną konstrukcją, motocykl ma zdolność do szybkiego przyspieszania i utrzymania stabilności na drodze.