YAMAHA FZ 16 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listy
Model:
YAMAHA FZ 16
Typ:
Pojedynczy cylinder, czterosuwowy, chłodzony powietrzem
Pojemność:
153 cm³
Przekładnia:
5-biegowa
Układ zasilania:
Gaźnik
Moment obrotowy:
14/6000 Nm/RPM
Moc:
10.3/7500 kW (14 HP)/RPM
Stopień sprężania:
9.5:1
Średnica x skok:
58.4 x 58.4 mm
Przednie koło:
100/80-17
Tylne koło:
140/60-R17
Pojemność zbiornika paliwa:
12 L
Waga:
137 kg
Rozstaw osi:
1336 mm
Wysokość siedzenia:
790 mm
Całkowita długość:
1976 mm
Przedni hamulec:
Pojedynczy dysk 257 mm
Tylny hamulec:
Bęben
Zawieszenie przednie:
Teleskopowe widelce
Zawieszenie tylne:
Typ Monocross
Napęd końcowy:
Łańcuch
Sprzęgło:
Mokre, wielotarczowe
PLUSY I MINUSY
- Plus: Niska waga i zwrotność
- Plus: Ekonomiczne zużycie paliwa
- Minus: Ograniczona pojemność zbiornika na dłuższe trasy
- Minus: Brak nowoczesnych technologii bezpieczeństwa
CECHY
- Trwała konstrukcja silnika pozwala na długotrwałą eksploatację bez częstych napraw.
- Kompaktowe wymiary i niska masa czynią go idealnym do ruchu miejskiego.
- Zastosowanie gaźnika zamiast wtrysku paliwa, co może być plusem dla tradycjonalistów.
- Dzięki lekkiej ramie i dobrym proporcjom łatwo się prowadzi nawet przez niedoświadczonych kierowców.
- Zawieszenie typu Monocross zwiększa komfort jazdy na nierównych drogach, zapewniając lepsze tłumienie wstrząsów.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
YAMAHA FZ 16 to motocykl stworzony z myślą o miłośnikach prędkości, oferujący imponującą prędkość maksymalną dzięki swojej precyzyjnie zaprojektowanej jednostce napędowej. Przyspieszenie pojazdu jest płynne i dynamiczne, co sprawia, że jest idealnym rozwiązaniem zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższe trasy. Dzięki danym technicznym, takim jak moc 14 KM przy 7500 RPM oraz moment obrotowy 14 Nm przy 6000 RPM, motocykl ten potrafi osiągnąć wysokie prędkości bez większego wysiłku. V-max modelu FZ 16 pozwala na osiągnięcie prędkości, która zadowoli niejednego entuzjastę motocykli. W połączeniu z niską wagą 137 kg oraz aerodynamiczną konstrukcją, motocykl ma zdolność do szybkiego przyspieszania i utrzymania stabilności na drodze.