YAMAHA XV 950 DANE TECHNICZNE
← Powrót do listyPLUSY I MINUSY
- Plus: Solidna jakość wykonania, jakiej można oczekiwać od Yamahy.
- Plus: Wydajny silnik o dużym momencie obrotowym, idealny do jazdy miejskiej, jak i na długie trasy.
- Minus: Wyższa masa motocykla, co może wpływać na manewrowość przy niskich prędkościach.
- Minus: Ograniczona pojemność zbiornika paliwa, co może wymagać częstszych postojów na tankowanie przy długich trasach.
CECHY
- Stylowy design, który nawiązuje do klasycznych linii cruiserów, ale z nowoczesnymi akcentami.
- Zastosowanie technologii elektronicznego wtrysku paliwa zapewnia lepszą przepustowość oraz ekonomię zużycia paliwa.
- Duża tarcza hamulcowa typu wave z przodu i z tyłu zwiększa skuteczność hamowania.
- Komfortowe zawieszenie z teleskopowym widelcem z przodu i podwójnymi amortyzatorami z tyłu zapewnia płynną jazdę po różnych nawierzchniach.
- Ergonomiczne siedzisko na wysokości 691 mm umożliwia łatwe dosięganie do ziemi, co jest szczególnie korzystne dla niższych kierowców.
- Wysoka jakość komponentów mechanicznych oraz solidność konstrukcji stalowej zapewniają trwałość motocykla.
PRĘDKOŚĆ V-MAX
YAMAHA XV 950 to jeden z modeli, które zachwycają nie tylko swoją stylistyką, ale także osiągami. Dzięki starannie zaprojektowanemu silnikowi typu V-Twin, chłodzonemu powietrzem, motocykl osiąga imponującą prędkość maksymalną, znaną jako V-MAX. Pomimo znacznej masy wynoszącej 245 kg, silnik o mocy 52 KM przy 5500 RPM i momencie obrotowym 80 Nm przy 3000 RPM pozwala na dynamiczne przyspieszenie. Ważnym elementem specyfikacji jest 5-biegowa manualna skrzynia biegów, która zapewnia płynne przekazywanie mocy na tylne koło napędzane paskiem. Teoretyczna prędkość V-MAX, którą może osiągnąć ten model, przy optymalnych warunkach, wynosi około 170 km/h. Duże tarcze hamulcowe typu wave o średnicy 298 mm, zarówno z przodu, jak i z tyłu, zapewniają skuteczne hamowanie przy wysokich prędkościach, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy i zaufanie kierowcy, niezależnie od warunków drogowych.