YAMAHA XV 950 DANE TECHNICZNE

← Powrót do listy
Model: YAMAHA XV 950
Pojemność: 942 cm3
Typ silnika: chłodzony powietrzem, 4-suwowy, V-Twin, SOHC, 4-zaworowy
Przełożenie końcowe: Pasek
Układ paliwowy: Elektroniczny wtrysk paliwa
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Prześwit: 130 mm
Waga: 245 kg
Moc: 52/5500 (kW/HP) przy RPM
Moment obrotowy: 80/3000 Nm przy RPM
Rozstaw osi: 1570 mm
Wysokość siedzenia: 691 mm
Długość całkowita: 2291 mm
Szerokość całkowita: 831 mm
Zawieszenie przednie: Widelec teleskopowy, 4.7 cala skoku
Zawieszenie tylne: Podwójne amortyzatory, skok 2.8 cala
System hamulcowy przedni: Tarcza typu wave, 298 mm
System hamulcowy tylny: Tarcza typu wave, 298 mm
Poziom kompresji: 9.0:1
Bore X Stroke: 83.8 x 83.8 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 14 L

PLUSY I MINUSY

  • Plus: Solidna jakość wykonania, jakiej można oczekiwać od Yamahy.
  • Plus: Wydajny silnik o dużym momencie obrotowym, idealny do jazdy miejskiej, jak i na długie trasy.
  • Minus: Wyższa masa motocykla, co może wpływać na manewrowość przy niskich prędkościach.
  • Minus: Ograniczona pojemność zbiornika paliwa, co może wymagać częstszych postojów na tankowanie przy długich trasach.

CECHY

  • Stylowy design, który nawiązuje do klasycznych linii cruiserów, ale z nowoczesnymi akcentami.
  • Zastosowanie technologii elektronicznego wtrysku paliwa zapewnia lepszą przepustowość oraz ekonomię zużycia paliwa.
  • Duża tarcza hamulcowa typu wave z przodu i z tyłu zwiększa skuteczność hamowania.
  • Komfortowe zawieszenie z teleskopowym widelcem z przodu i podwójnymi amortyzatorami z tyłu zapewnia płynną jazdę po różnych nawierzchniach.
  • Ergonomiczne siedzisko na wysokości 691 mm umożliwia łatwe dosięganie do ziemi, co jest szczególnie korzystne dla niższych kierowców.
  • Wysoka jakość komponentów mechanicznych oraz solidność konstrukcji stalowej zapewniają trwałość motocykla.

PRĘDKOŚĆ V-MAX

YAMAHA XV 950 to jeden z modeli, które zachwycają nie tylko swoją stylistyką, ale także osiągami. Dzięki starannie zaprojektowanemu silnikowi typu V-Twin, chłodzonemu powietrzem, motocykl osiąga imponującą prędkość maksymalną, znaną jako V-MAX. Pomimo znacznej masy wynoszącej 245 kg, silnik o mocy 52 KM przy 5500 RPM i momencie obrotowym 80 Nm przy 3000 RPM pozwala na dynamiczne przyspieszenie. Ważnym elementem specyfikacji jest 5-biegowa manualna skrzynia biegów, która zapewnia płynne przekazywanie mocy na tylne koło napędzane paskiem. Teoretyczna prędkość V-MAX, którą może osiągnąć ten model, przy optymalnych warunkach, wynosi około 170 km/h. Duże tarcze hamulcowe typu wave o średnicy 298 mm, zarówno z przodu, jak i z tyłu, zapewniają skuteczne hamowanie przy wysokich prędkościach, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo jazdy i zaufanie kierowcy, niezależnie od warunków drogowych.